Min Längtan!

Söndag igen! Trots allt inte en vanlig söndag. Inget jobb imorgon.
Försöker fortfarande värja mig mot vemodet av att vara ensam. Jag gör vad jag kan för att njuta av ensamheten och lugnet.
Problemet med lugnet är att de oroliga tankarna och känslorna får en chans att ta sig ut. Så antingen försöker jag göra något åt tankarna eller så fortsätter jag ignorera de. Dagen då jag orkar ta itu med med mina känslor är på väg, snabbt. Den är här snart, jag känner den komma.

När den dagen väl är här och jag har rensat bland känslorna, det är den dagen jag tar på mig mina skor, sätter hörlurarna på huvudet, öppnar dörren och går ut i världen och njuter.

Äkta! Längtar!

"Consider how hard it is to change yourself and you’ll understand what little chance you have in trying to change others."

2 kommentarer:

Simsim sa...

Du skriver väldigt bra min kära Flax!

Angel sa...

Tack! =)