Min Julflykt!

10 dagar kvar till jul. Helst av allt skulle jag vilja åka utomlands över julen. Kanske spendera julen på någon sandstrand någonstans i världen. då har jag i alla fall fixat ett av uppdragen från boken. Stranden i Trelleborg tycker jag inte räknas.
Detta ska dokumenteras för att det skall vara giltigt.
Eventuellt tar jag en 10-dagars tågbiljett till Europa och spenderar några dagar på resande fot.

Tyvärr har jag ingen lust att spendera julen i Trelleborg. Det har hänt en del nu på slutet som har fått mig att tveka. Frågan är vilka konsekvenser det får om jag spenderar julen någon annanstans. Jag har trots allt redan sagt att jag kommer. Detta är inte lätt för mig.
Julen ska vara en glädjens högtid och inte ge en massa ångest. Suck.
Hur kan man tveka över tanken att spendera julafton med sin Mamma? Det måste ha gått långt för att man ska börja tänka i de banorna. Jag tycker att detta är väldigt jobbigt.
Åker jag inte utomlands och fortfarande inte vill spendera julen hos Mamma så känns det väldigt fel att välja någon annan i familjen att vara hos. Vilka val har jag då?
Jag vet var jag hade velat spendera julen om det inte blir familjen eller utomlands. Hade nog mest känt att jag hade trängt mig på då. Dock att vederbörande inte hade tyckt det och att de känslorna bara är i huvudet på mig. Jag har ungefär en vecka på mig att komma fram till något.

Finns det någon där ute som vill fly julen med mig?

0 kommentarer: