Min Städning!

Jag har städat mitt vardagsrum idag. Kanske inget att vara stolt över för många men jag är det.
Ännu ett steg i rätt riktning. Ska fortsätta städa resten av lägenheten under kommande vecka.
Det tog lite längre tid än vanligt. Detta för att jag inte har städat på väldigt länge och att jag hoppade runt med en krycka hela tiden.

Dagens insikt var nog när en vän till mig frågade; "Städar du för Tjejens skull?"
Det självklara svaret var, Ja.
Nu har jag helt plötsligt en anledning till att städa.
Varför kan jag inte städa för mig själv? Är jag lat? Ja. Bryr jag mig inte om att det är stökigt? Nej.
Det känns väldigt jobbigt man det är något jag får jobba vidare på.

Jag ska till och med ge mig på att försöka julpynta lite i lägenheten. Det har inte hänt någon gång under tiden jag har bott här.

Dagens låt är en oerhört mysig låt med en helt underbar artist: Enya - Trains And Winter Rains

0 kommentarer: