Min oreda!

Jag vill städa. Men varje gång det är dags så skjuter jag på det.
Jag blir distraherad av något annat eller så bara skiter jag i det.

jag är lat.

Jag får ingen ro i min ostädade lägenhet.
Har ju inte haft folk här på ett väldigt bra tag nu för att jag skäms för hur det ser ut.

Nu har jag bestämt för att städa, diska, tvätta, skura golv och tvätta fönster.
Det allra första jag ska göra är att rensa ut bland alla mina saker. Jag har alldeles för mycket saker för en sån liten lägenheten med så lite förvaringsutrymme. Så mycket ska ner i lägenheten, annat ska bara slängas.

Ska börja med vardagsrummet det är där jag spenderar mest tid. plocka undan saker, slänga saker, dammsuga, tvätta golv.
Sen går jag över till köket. Där ska det mest diskas och dammsugas och liknande.
Sist väntar badrummet där det inte är allt för mycket att göra.

Hela lägenheten ska vara färdig och ren till nästa helg och sedan ska jag försöka hålla rent.
Den nya rutinen kommer att vara att ha städning en gång i veckan. Förmodligen fredagar.
Det kommer upp före- och efter-bilder.

0 kommentarer: