Min Osäkerhet!

Tvivel och bekräftelse bor i samma stad.

Jag kan tvivla på de mest enkla saker. Det kan handla om hur en mössa passar på mig eller inte. Jag frågar mig själv vad andra människor skulle kunna tycka om den. av någon anledning är det viktigare än vad jag tycker. Detta gäller även hur vida folk tycker om mig som person. Jag en person som hela tiden behöver bekräftelse.

Detta har jag dock kommit en bra bit med redan.
På mitt jobb vet jag om att jag gör bra ifrån mig. Jag vet om att jag är duktig och att det är inte många som skulle kunna göra det jag gör, Detta är något som är mer konkret och lättare att inse.
Dessutom finns det ingen som kan få mig att tvivla på min smak i varken film eller musik. Där lyssnar jag och tittar på det jag själv tycker om och står mer än gärna för det.
Film och musik är något jag besitter en väldig passion för och det är nog därför det är lättare att stå för det än vad det är med t ex. kläder. Jag kan tycka att det mesta är snyggt men de snyggaste kläderna och de dyraste märkena har aldrig riktigt lockat mig lika mycket som musik har.

Att jag tvivlar på om folk tycker om mig är nog inte så svårt för folk som känner mig att lista ut.
Det behövs ingen Frued direkt.
Ni som läst de tidigare inläggen i min blogg vet lite grann hur min historia med min Mamma har varit och hur ledsen och besviken jag har varit på henne under åren.

Allt detta är saker jag måste jobba med. Det gäller att hitta mig själv och bli den jag vill vara. Dä är det så mycket lättare att stå för något som andra kanske tvivlar på.

Självkänsla + Självförtroende
=
Självtillit

Dagens låt borde vara: Newton Faulkner - Dream Catch Me

1 kommentarer:

Lina sa...

Usch jag börjar tänka på min pappa.. Han har under min uppväxt hånat mig rätt mycket(vilket gör att jag idag typ inte alls har nån bra realtion med honom, pratar knappt med honom när jag väl är hemma. Allt är väldigt kallt osv) Så jag har ofta svårt med det sociala och är jätterädd att bli hånad/dömd eller att göra fel. Han har verkligen förstört det för mig, och det är någonting jag har svårt att släppa. Jobbigt att sånna saker finns kvar långt inne i en. Så jag förstår hur du menar.